4/4/13

12x8 = 2:a gången gillt av Christina Unic









 Un voyage gastronomique Mars 23, 2013

Som passiv food AND wine junkie har jag varit en passionerad medresenär till min make under flera år. Numer befinner sig min man till stora delen på andra sidan köket och tar endast del av det färdiga resultatet på antingnen en restaurang eller vid en tävlingsarena någonstans i världen. Dragans växande behov och önskan av att få laga mat under press igen har tilltagit och efter en del funderade föddes följdaktligen idén: 12x8.

12x8 innebär egentligen att vi bjuder in, och vid varje tillfälle får 12 personer plats runt bordet (först till kvarn tillämpas). Under kvällen bjuds dessa gäster på 8 rätter. Lördagen den 23 mars genomfördes den andra kvällen. Dragan är vid rodret i vårt allt för lilla kök och skapar magi på det som känns minuter och sekunder. Jag försöker enligt alla novisers rädsla ha kontroll på gästerna ute i vår “matsal”. Runt bordet sitter 12 personer som egentligen inte känner varandra särskilt mycket, men lämnar bordet i slutet på kvällen med många nya bekantskaper. Jag vill inte här avslöja för mycket av menyerna om det är så att du skulle vilja bli vår nästa gäst utan låter några bilder visa lite av underhållningen från denna kväll.

Jag hoppas och tror att vi med små “babysteps” snart kan lyckas att sätta Viken på Skånes gourmetkarta.
Hjärtligt tack till alla som deltagit tills nu och you rock darling!

No comments:

Post a Comment