10/24/11

Naturliga viner?!?

Naturliga viner, vad är det? Jag tycker att det börjar bli lite väl hysteriskt med alla vin människor som serverar vad dom kallar naturliga viner.

Jag tycker inte heller om manipulerade, till fixade och översvavlade viner som filtreras för mycket, jag gillar också iden om att man ska göra vin på ett naturligt sätt som är skonsamt mot miljö och människor, jag har inget alls emot detta men när man börjar servera rent ut sagt skit viner för dyra pengar bara för att någon skriver naturligt på det så blir jag ilsk.

Är Latour, Margaux och Gajas viner naturliga? Självklart är dom det men inte fan håller dom på med att marknadsföra detta fenomen, dom är precis som alla seriösa vinmakare stolta över sina produkter och gör det bästa man kan.

Smaken på det vi dricker måste väl i första hand handla om att det är gott och välgjort eller har jag helt fel? Jag tar gärna emot synpunkter på dragan@unictaste.se

Rock on babe

No comments:

Post a Comment