8/14/11

Rosa champagne





Hur smakar champagne? detta och mycket mer frågor kring denna dryck får jag hela tiden av olika personer och på mina provningar, är det värt det? känner man skillnad? har priset betydelse osv, svaret på alla dessa frågor är ja & nej, komplext ja enkelt nej.
så som många gånger tidigare kan jag bara svara att ju mer champagne du dricker ju högre utvecklad smak för detta får du, så enkelt är det, men alla har en egen uppfattning om vad som är bra och gott så håll dig till det du tycker och stå på dig.
Nyss hemkommer efter en provning av rose champagner kan jag konstatera att för min sak så var BILLECART-SALMON ROSE CUVEE ELISABETH 2000 den absolut utan konkurans det bästa vinet denna dagen.
Färgen var med gul än rosa som tyder på viss mognad, doften var enormt stor och kraftfull med packad exotisk frukt inlindad i mineraltoner och citrusfrukt, smaken som är torr var helt magiskt fyllig med en elegant mousse och bra syra och en mycket lång aftersmak som man kan leva på länge.
Priset för denna champagne är 999 kr och finns att beställa på bolaget mer nummer 81512.
Kom ihåg att en magnum är perfekt för två om den ena inte dricker.
titta gärna på den fantastiska filmen som Johan Renck har gjort till Moet.
http://youtu.be/BEEOWKLwq1U


No comments:

Post a Comment